Ograniczony metraż sprawia, że ciężko zdecydować się na stworzenie kompleksowej przestrzeni do ćwiczeń. Nawet niewielki zestaw hantli czy stojak na sztangę zajmują cenne miejsce. Na jakie przyrządy postawić?

Po pierwsze – optymalizacja ćwiczeń

Niezależnie od tego, czy nasza przygoda z fitnessem trwa, czy dopiero raczkujemy w kwestii ćwiczeń, koniecznym jest umiar i dopasowanie rodzajów aktywności do naszego zapotrzebowania. Dobrze jest zasięgnąć rady pracowników siłowni, którzy zaproponują najlepsze formy treningów. Wizyta
u fizjoterapeuty i regularne badania krwi to podstawa i powinny być realizowane regularnie.
Biorąc pod uwagę nasze umiejętności i spersonalizowane potrzeby, dokładnie rozważmy zakup sprzętu, którym zamierzamy wypełnić domowe zacisze. Rynek oferuje szeroką gamę małych i dużych urządzeń, które pomogą nam utrzymać zdrową i smukłą sylwetkę. Musimy zastanowić się, z ilu korzystamy wiodąco, a które wolimy użytkować na siłowni raz na jakiś czas – najczęściej dotyczy to urządzeń o dużych gabarytach, np. atlasów, których specyfikacja jest dedykowana w głównej mierze zaawansowanym użytkownikom.

Mały metraż, duże możliwości

Aranżując najprostszą przestrzeń do ćwiczeń potrzeba jedynie… chęci i kawałka podłogi. Idąc o krok dalej, warto zakupić drabinkę gimnastyczną, której funkcjonalność bywa naprawdę niedoceniana. Jej cena względem funkcjonalności jest naprawdę korzystna, a montaż prosty i bezpieczny. Oprócz standardowego podciągania się i wspomagania przy robieniu brzuszków, drabinka gimnastyczna może służyć jako baza do innych aktywności – wystarczy dodać kółka, kilka linek czy dołączyć ławeczkę, żeby cieszyć się wielofunkcyjnym narzędziem. Co ważne, każdy element jest zergonomizowany – kształt pojedynczego szczebla czy elementy pomocnicze są dopasowane do chwytu i powodują wygodne użytkowanie. Jej kształt i rozmiar sprawiają, że bez problemu można stosować ją także jako integralną część wystroju wnętrza. Kolejną zaletą jest prosta w utrzymaniu pielęgnacja. Szczebelki są drewniane lub metalowe, dlatego nie ma konieczności rozkręcania jej, by zachować czystość – wystarczy przetrzeć je ściereczką nasączoną odpowiednim detergentem.

Trening przy drabince to ukłon w stronę silnych ramion, obręczy barkowej i kręgosłupa – od klasycznego przenoszenia ciężaru na górne partie ciała, po ćwiczenia wytrzymałościowe, szczególnie cenne przy utrzymaniu sprawnego odcinka lędźwiowego i mięśni da miednicy. Ujmująca w swojej prostocie drabinka może okazać się naprawdę owocną formą naszej codziennej aktywności.